Dan före dopparedan..

Igår hade vi minsann en liten minijul här hemma med mina vänner! Saknade Bettan dock =/
Men vi lyckades roa oss ganska bra i alla fall! Frida var lite allt för mycket överspelt på att vara tomte och fånade sig vid vår julklappsutdelning. Vi satt där på golvet och mysade med våra klappar!
Sedan blev det filmer =) Sandor/Ida och sedan Santa Clause 3, båda mycket bra! Självklart hade jag rätt om att eftertexten på Santa Clause var ca 30 minuter så att vi hann se klart hela filmen! =)

Idag har jag gjort ganska mycket fast ändå inte ^^
Började med att åka till tandläkaren och sedan handla lite småsaker.
Sedan hem och göra lite allt möjligt, bland annat har mamma och jag klätt vår gran nere i tv-rummet och så har jag gjort lite marsipan, tittat massa på tv ^^ eller egentligen inte så jättemycket!
Ja, och nu sitter jag här och skriver =/ Det var inte bra att skaffa blogg ^^

Imorgon kommer tomten som INTE finns!
Pappa ska hämta farmor som ska vara här över jul.
Sedan kommer lite av släkten hit och vi ska äta all god julmat hemma hos oss, sedan blir det självklart Kalle Anka klockan 15.00 och en skön och oftast välbehövlig sovstund under tiden det är tjuren Ferdinand xD
Någon gång därefter går vi över till mormor för att ha julfikat! Det blir väl även en och en annan sång och lekar såklart!
Någon som har någon bra lek att tipsa om?! Är i väl behov av det! =D
Blir julevangeliet och sedan julklappar och även en massa julgodis och sådant! =) MYSIGT!
För alla er som nu funderar på varför vi inte är hemma hos oss hela tiden utan varför vi ska till mormor är för att både jag, min bror och en kusin tycker inte att det blir någon jul om vi inte är hemma oss mormor! Men hon börjar ju bli gammal och orkar inte stå i allt och ha allt hemma hos sig, så vi har firat vår jul på detta vis några år nu, med olika ställen att äta maten på! Huvudsaken är att julklapparna, fikat och godiset är hos mormor!

Nu ikväll är det uppesittarkväll och jag ska väl snart gå ner till mamma och pappa och se om det finns något vettigt att titta på på tv:n! Vilket det säkert inte finns =(
Mamma ropade precis att det är kvällsmat så det är bäst att jag skriver ett slut på detta och går ner och får mig en julskinkemacka! MUMS i magen!

GOD JUL allihopa!!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vadå fånade sig :O !!! :P



Måste tillägga en sak, tomten finns och alla vet om det, hallå!! Vem tillverkar annars alla julklappar och vem bor annars på Nordpolen? hahaha XD

2008-12-25 @ 01:51:26
URL: http://fridahamnert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0