Ibland är mycket tjurigt

Igår var en underbar dag! Sol och väldigt varmt. Mamma och jag tog en promenad till ängen där vi mättes av massvis med blåsippor. När vi höll på att plocka visste jag inte riktigt var jag skulle sätta ner mina fötter eftersom jag skulle trampa på en massa blommor hela tiden. Dom ska ju liksom inte behöva dö bara så där fort. I alla fall blev det en mycket stor bukett vi plockade ihop. Den delade vi till tre stycken mindre när vi kom hem och gick in till mormor och gav henne en, hon blev otroligt glad! =)

Min kusin var här och skulle fixa lite med min dator. Bland annat ett virusprogram, mail och så. När vi fått ner virusprogrammet funkade allt perfekt och jag tänkte, åh va skönt att det inte strulade sig som sist när jag laddade ner det och fick lämna in hela datorn på service.
Senare under kvällen satte jag igång datorn igen och kollade igenom en massa sidor och helt plötsligt märker jag att jag loggats ut från msn. Internet funkade heller inte =/ Åh nej inte igen! Nu blir jag utan dator i en månad tänkte jag direkt =(
Men idag när min bror hade slutat jobbet skulle han ut på internet på sin dator ochf rågade mig om jag visste varför inte internet fungerade, hum var det fel på hela vårt system kanske? Pappa kom hem senare och inte heller han fick det att funka. Han drog ur en massa sladdar och kom sedan ut på internet och bad mig kolla om det funkade på min dator nu. Jippie det gjorde det med!! Så nu har jag åter igen installeras virusprogrammet och får se hur länge det håller. Funderar ändå på att lämna in den till min kusin så att han får bort det gamla norton som följde med gratis i två månader, för det är något strul mellan de virusprogrammen som gör att det tjurar.

Idag fyller även min kompis Elisabeth 18år! Så 4 vänner och jag begav oss till henne ikväll, när vi alla kommit hem från skolan, för att överraska henne med paket! Hon blev väldigt förvånad och glad för det!
Igår ringde min mamma hem till dom för att jag inte skulle riskera att behöva fråga Bettan om hennes mamma var hemma ;) skulle ju låtit ganska konsigt. Så som sagt mamma ringde och sen när det var hennes mamma i luren tog jag över samtalet så att jag kunde se så de inte hade främmande ikväll eller något liknande ;)
Hennes mamma hade pratat med hennes syster om det så hon hade bakat en kladdkaka med apelsin i! Den var otorligt god och det allra kladdigaste smakade som romerska bågar ;) Mums!

Jag går här och väntar på att mitt tv-spel ska komma hem. Snälla imorgon kan det väl ligga ett kuvert i lådan så jag få gå upp till konsum och hämta ut det! Då kan jag spela hur mycket som helst på onsdagseftermiddagen/kvällen! För kommer det på onsdagen så kanske jag inte hinner att packa upp och så =P Vi får väl se hur det blir!


Förövrigt har jag inte mer och skriva här just nu.
Egentligen har jag väl lite saker som jag skulle vilja få ur mig men näe, det blir för jobbigt =/

Kommentarer
Postat av: Erika

det var mysigt att vi gick och överraskade henne.

jag hoppas med att du får spelet så du blir super glad men det är du annars med :D

2009-04-07 @ 09:04:37
URL: http://vagavaradigsjalv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0