Semestertrippen Göteborg & Norge

Sammanfattar allt i bilder här bara, kanske slänger in några korta kommentarer till några bilder.
Vill ni ha mer detaljer får ni kolla min bilddagbok där jag faktiskt lagt upp bilder! =O  ;)


Följde med mamma på Lotta på Liseberg..


Vi kammade hem bland annat dessa två!!


Lillehammer






Snötäckta fjäll


Koboltblått vatten!!


Utsikt från Dalsnibba, 1500 meter över havet!


Ser ut som att man är på månen, inte för att jag varit där men ändå ;)




Fina berg!


Det lilla gula huset nästan längs ner på bilden var hotellet vi bodde på. Zick-zack vägen ovanför kallades typ för örnstigen.


Hela Geiranger sett från Dalsnibba


Hotellet


"De sju systarnas fall"


Häftigt vattenfall


Snökanten högt uppe på berget


Här gick getterna helt orädda mitt på vägen och saktade ner trafiken




Massa får överallt var det med


Detta är trollstigen som vi åkte upp för!


Ser ut som ett guldberg ^^


Glaciären Briksdalsbreen. Denna kom vi inte så nära inpå


Isblått och klart vatten i forsen vid glaciären


Den andra glaciären vi tittade på. Bøyebreen. Denna hade vi bara en liten sjö emellan =P


Så coolt "avskuren" snö


Väldigt blå snö! Det måste vara otroligt kallt!


I Geilo hade vi utsikt från hotellet på en skidanordning =P


I Oslo de sista dagarna stod det en massa sånna här olika statyer ;)




Denna semesten har gett stora intryck!!
Vi har ett en massa vackert och varit med om en hel drös upplevelser som man sällan kommer glömma! =D


Hoppas att ni också haft kul på ert sommarlov/semester!!



P.S. Ska försöka ta tag i mitt bloggande lite bättre nu ;) D.S.

Kommentarer
Postat av: erika

gud vilka härliga bilder. gillar de super mycket :D <3

2009-08-04 @ 16:06:33
URL: http://vagavaradigsjalv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0