White Christmas!


Det blev en vit jul i år!! Det har vi inte haft på väldigt länge, enligt en släkting så var det år 2002 senast.



Hoppas alla ni hade en bra julafton!
Min var toppen, men en 1 månadsbebis sovandes i famnen under Kalle Anka gjorde att detta var ett år på mycket länge som jag inte sov under tjuren ferdinand utan satt och beundrade det lilla mästerverket! Även en 1 åring höll en vaken med sitt spring och annat ^^ Men det var bara mysigt allt i hopa! På något vis är det som att barn gör en jul bra!

Maten var god som vanligt! Och bäst var nog ändå mormors småkroppkakor och köttbullar, det är svårslaget må jag säga! Ungänget var på topp med, det är roligt att släkten alla tillsammans! =) Eller ja, mammas sida firar vi jul med.
Julklapparna var också mycket bra! Förvånad över många saker måste jag säga, även fast jag ändå önskat mig vissa saker så.
Efter julklappsöppningen väntade det underbara godisbordet som min morster lägger ner hela sin själ på!
Det fanns mycket bra där med, men bäst var så klart den vita chokladtryffeln! Fick med mig några hem =D

Julaftonen slutade med en typ minigudtjänst eller vad vi ska kalla det =P
Massa sång, julevangeliget och en juldikt. Det var mycket mysigt =)



Idag har jag bara slappat och verkligen tagit det lugnt! Jag sov ända till halv ett (A)
Spelat alfapet med mamma och pappa som vi gör typ varje jul!
Börjat pussla ihop ett pussel jag fick i julklapp.
Nu ska jag sova för imorgon blir det lite mer saker som händer. Först måste jag städa jobbet för att senare få en veckas uppehåll, nästan två.
Sedan är det övning inför kvällen då det är julkonstert i Berga Missionskyrka. Det ska bli mycket mysigt!
Har du tid och bor i närheten ska du verkligen komma! Det kommer bli fullspäckat med sång och musik och lite små överraskningar!


Annars så önskar jag alla en god fortsättning!
Njut av jullovet också!
Det försöker jag göra till fullo, eftersom detta är mitt sista. Sorligt med sant! Fast det är ganska skönt samtidigt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0