Kort skoldag

Japp, sovmorgon idag! =) Det är välbehövligt varje gång.
Idrott var min första lektion och idag hade vi bara massa information om kost och sånt. Vi ska under en veckas tid, när man vill, skriva upp precis allt man äter!! Kan slå vad om det redan nu att jag säkert kommer glömma minst en sak =P
Sen finns det ett program som räknar ut hur mycket man behöver av vissa saker under en måltid och under en hel dag.
Vi fick idag testa att klicka i allt vi ätit till frukost och jag måste väl erkänna det att min frukost är totalt värdelös! ^^ Men som att jag inte visste det redan innan. Det enda positiva med min frukost var väl att den endast kostade 50 öre =D
Eftr den lektionen skulle jag gå och prata med Lotta och säga att jag glömt min engelska hemma som vi skulle jobba vidare med på lektionen idag, men självklart hade hon lektion så vi gick vidare till matan och käkade lunch. Mitt i det hela när vi sitter och äter reser jag mig otroligt snabbt  för att jag fick syn på att Lotta kom. Gick och pratade med henne och kom fram till att jag skulle åka hem och göra den. Sen var allt mycket otydligt hos henne men till slut fattade jag i alla fall att hon hade en datasal till de i klassen som ville sitta kvar och skriva här, annars fick vi alla åka hem.
Sista lektionen för dagen blev alltså då Multimedia. Där håller vi på att göra en frågesport och eftersom jag alltid brukar ligga efter hade jag inte ens kommit på frågor tills idag, men det löste jag under lektionen! Förrutom att göra dom klart satt jag mest och tittade på vad Jimmy och Kajsa gjorde. Sedan blir det att för mig snabbt göra en lagom avancerad layout och koda alltihop. Vet inte ens hur många lektioner vi har på oss att göra det på. =/

När multimedian väl hade tagit slut gick Kajsa och jag in till stan och pratar om både klubbor på Oj Toy och glassen på Baronen, vilket resulterar i att Kajsa dissar sin buss och tänker ta tåget med mig istället, så vi fortsätter vidare mot Baronen för att inhandla "pizza"-klubbor och glass. Hade inte lika svårt att välja idag, men det tog ändå lite tid ;)
Men jag har redan nu klart för mig vilka sorter det blir nästa gång jag ska äta där! =) Idag smakade jag hallon-lakrits och polka båda var mycket goda! =)
På tåget hem när dom ropar ut att vi är i Blomstermåla och vi stannar där säger Kajsa, men är vi i Blomstermåla nu har vi inte varit det ännu, jag som trodde att vi var i Högsby nu och var snart framme.
Ja, Kajsa var nog lite trött idag allt, fast hon fick längre sovmorgon än mig!

Så nu sitter jag här och försöker skriva klart min engelska, vilket inte går allt för bra. Kajsa sa även idag när vi gick in till stan att hon glömde häftet till engelskan och jag fattade ingenting och tänkte att vi hade ännu fler läxor. Men så var inte fallet utan häftet var för att få hjälp att skriva uppsattser och jag var ganska så säker på att jag hade det här hemma. Men sedan när jag för ett tag sen skulle ta fram det hittar jag det inte och ser framför mig hur mina engelska saker ligger i skåpet =/


Okej, jag sitter inte just nu med engelskan, såg nu när jag loggade in här igen att jag visst inte hade publicerat inlägget utan bara sparat det, slarvigt gjort av mig =/

Tänkte ladda upp någon fin bild, men jag orkar inte gå igenom alla jag har på mitt usb-minne så det får inte bli något ikväll för jag måste ta och stänga av och sedan sova! Eller blir nog att läsa ltie först fast jag egentligen borde försöka somna direkt, men det kommer jag inte att göra känner jag så det får bli någon läsning tills ögonen börjar flacka typ ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0