Mitt sportlov....

Jag hade fullt upp på mitt sportlov, men endast med roliga saker! (Eller ungefär..)
På måndagen var jag i Oskarshamn och fotade till mitt långtidsprojekt och hade jag haft gummistövlar på mig hade jag kunnat ta mig ända ut till den andra "ön". Det får bli till nästa gång! Mamma och jag var även en liten snabbis på stan och köpte födelsedagspresenter till mina kusinbarn. Sedan bar det hem och till vårdcentralen för att ta spruta, aj vad ont det gjorde denna gång! Det blev inte att hitta på något särskilt mer denna dag.
Tisdagen blev ännu en dag att ställa klockan på. Och så småningom for jag till Oskarshamn, igen, för att färga mitt hår och klippa mig. Innan jag var hos frisören handlade jag ytterligare några presenter till kusinbarnen, varsin mycket fin t-shirt! När jag sedan hade varit hos frisören och skulle ta på mig min jacka tog jag upp mobilen och kollade på klockan, den var ungefär 16.02 tror jag. Jag slänger på mig jackan och skiter i att knäppa den, ringer upp mamma och frågar när det är bussen går från resecentrum, klockan 16.07. Jag lägger på luren och tittar till på klockan, 16.05, börjar springa och samtidigt försöker jag knäppa jackan. Tittar på klockan igen 16.06, nej jag får bara inte missa bussen! Skulle få vänta minst en timma i stan i så fall. Jag ökar takten och när jag ser bussarna på resecentrum blir jag osäker om vilket nummer det är jag ska åka, ringer upp mamma igen och tar reda på det, slänger på luren och ökar ytterligare takten något. Och tur var nog det för det såg ut som att han var på väg att åka när jag pratade med mamma, men på bussen betala, sätta mig och andas ut lite, ringer upp mamma igen och talar om att jag kom med bussen så hon skulle åka den med. Phu va skönt att komma hem tidigt. Senare på kvällen gjorde jag inget särskilt vad jag kommer ihåg.
Onsdag:
Fick ställa klockan ytterligare en dag =(, och jag åkte iväg till Högsby för att träffa lite vänner. Möter upp Josse hemma hos henne och vi går iväg för att handla mat för dagen. När vi sedan gjort det beger vi oss till Erika, det är mycket långt dit vilken väg man en tar! Tror dock ändå att den vi tog var den kortaste, men det kändes som en evighet. När vi i alla fall är framme börjar vi att laga mat och mums vad gott! =) Frida anländer också efter att vi ätit. Då tänkte vi att vi skulle spela Nitendo Wii som Josse hade med sig! Blev lite strul att få igång det och sedan märken hon att hon glömt kontrollerna hemma, hon gick hem och hämtade dom och sedan var vi igång. Skulle åka buss hem igen och när Josse och jag passerar kyrkan är den klockan är 19.00 och bussen avgår 19.05 (tror jag att det var). Jag blir uberstressad och tar sedan upp min mobil, den klockan är bara 18.55, Josse kollar sin och samma där 18.55, lugnar ner mig lite och jag hinner med bussen hem!
Torsdagen har jag redan skrivit en del om. Jag fick åter igen ställa min klocka! *gäsp* Och idag bar det av till Kalmar med Frida. Blev mycket prat och MYCKET mat. Lite småshopping, bio! överraskande bra, och Frida slutar dagen med ett halvt impulsköp. Vi får åka hem med hennes kusin med familj och slapp då vänta på tåget i en timma. Mycket snällt!
Satt hemma hos Frida och snackade vidare om en massa, jag "missade" tåget hem så jag fick ringa hem och be om skjuts.
Fredagen var ytterligare en dag att gå upp extra tidigt. Idag så åkte nämligen jag, mamma och mormor till Vimmerby. Jag skulle ta reda på vart min APU-plats låg. När vi hamnade på rätt gata körde jag in på en liten parkering och vi tittar oss omkring men ser inte stället, fortsätter hela gatan ut men ingenstans hittar vi det. Hum, måste alltså ligga tidigare än parkeringsplatsen. Jag gör en olagling u-vändning för att inte hamna ute på de stora gatorna. Vi kör gatan tillbaka lite extra sakta för att inte missa någon byggnad. Till slut hittar vi skylten till stället. Cirka 20 meter framför den parkeringen vi stod på ligger det ^^ Haha!
Och det ligger ju såååå långt ifrån stationen att jag vet inte om jag kommer palla gå ^^ Haha, kanske är cirka 50-100 meter ^^
Sen drog vi i alla fall in på stan och tittade lite i affärer och fikade jättegott! Jag lyckades faktiskt hitta lite saker på rean för en gång skull! Sen for vi hemåt igen och jag började packa för natten skulle spenderas hos Bettan med alla vännerna!
Blev tonår på kvällen och mycket roligt var det faktiskt. När det sedan tog slut bar vi oss iväg hem till Bettan, mycket givande samtal på vägen =P Det blev bäddning och sådant styr först sedan hade vi många, långa och heta diskussioner =P Vissa vek av tidigt och somnade, tråkigt! Jag, Josse och Keso somnade runt 04.00 =)
När vi sedan vaknade upp på lördagen blev det frukost och sedan mera prat! Packade ihop oss och åkte hem runt tre. Gjorde inte särskilt mycket mer den dagen, på kvällen var det ungdomssamling.
Söndagen blev det till att städa jobbet och bara slappa, vad jag minns nu i alla fall =P

Jag hade ett mycket roligt och givande lov! Även fast jag fick ställa klockan de allra flesta dagarna =P
Tack till alla jag umgicks med som gjorde mitt lov så bra!


Hoppas även era andras sportlov var roliga och bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0