Slappt

Idag var det idrottsdag på schemat och jag, Pondute och Pop-Doris skulle åka skridskor och vi tänkte det att åka från klockan 09.00 - 12.00 det lär aldrig våra fötter klara.
Tåget var försenat så Pop-Doris fick stå och vänta på oss utanför ishallen. När vi väl kom dit 09.15 så fick vi skriva på närvarolista och läraren sa att det var en namnunderskrift för att vi skulle åka i minst en timma! =D + lite annat som var på skämt. Så vi snörade på oss skridskorna och gick ut på isen, något varv runt och sedan säger Pondute att hon behöver en "rullator" så de knödde sig ut för att hämta en och sen ut på isen igen, vi tog det ganska lugnt! Vi var ju i alla fall ute på isen och inte satt och glodde ^^ Vi åkte några varv runt med stod mest och pratade. när klockan slog 10.00 gick vi in i utvisningsbåset för att snöra av skridskorna och Pondute och Pop-Doris började dricka varm choklad =( Jag hade ingen med mig så jag blev utan. Vi väntade sedan på att klockan skulle bli 10.15 så vi kunde dra därifrån eftersom vi då hade "åkt" i en timma =P
Jag drog in på stan för att kolla runt medan de andra gick till skolans expedition för att fixa med valinmatningen.
Hittade inget roligt =( Och lite sent märker jag att jag fått sms från Pondute som undrar var jag är för hon känner sig ensam. Fick sedan reda på att Pop-Doris hade svikit henne när de skulle ta en buss till centralen eftersom det hade kommit en Oskarshamnsbuss precis då så hon tog den.
Mötte Pondute på Baronen där jag säger att jag är hungrig och det första hon säger är ska vi äta glass. Hmm, jo visst, jag är hungrig och då tar vi och käkar glass? Men jag hade ju precis gott förbi den fina uppläggningen med glass så ja, varför inte!? =)
Vi stod och valde och vrakade mellan vilken/vilka sorter vi skulle ta och efter mycket om och men bestämde vi oss till slut. För min del blev det after eight och hallon! MUMS! Pondute valde dumle-glassen. där satt vi och smarrade på glassen och skickade mms till Pop-Doris och Pootie-Tang att det var väldigt gott med glass ^^ De får skylla sig själva att de inte var där när vi premiäråt!
Vi hängde där i ungefär en timma skulle jag tro ^^ Så är det när man har korta skoldagar.





Men så när jag kom hem, jag var ju fortfarande hungrig! Så jag cyklade till konsum och köpte potatisbollar (kroketter) och ringde mamma och hörde om vi hade hamburgare hemma och det sa hon att vi skulle ha.
Hem och rota i frysen och visst hittar jag hamburgare, men som hade sitt bäst före datum 2006!! Inget jag tänkte äta även att de varit frysta hela tiden. Bad brorsan skjutsa mig upp till konsum så fick jag gå in där igen och köpa hamburgare denna gången. Jag hälsade på kassörskan (eller vad det heter när det är en manlig) och han sa lite småelakt tillbaka, Hej *konstpaus* Igen!    Hmpf.. Aja, jag överlever väl.
Hem och börja tillaga min mat =) Och det ser ju riktigt proffsigt ut tycker jag (A) Hahaha




Nu ska jag ta och gå och duscha och när mamma kommer hem hoppas jag att lille Anton är kvar hos mormor så vi kan gå in dit och gulla lite med honom. Sen är det läxor hela kvällen som väntar  =/ Blä!


Ha det bra allihopa och hoppas inte att er skoldag har varit så jobbig som min var ;)

Kommentarer
Postat av: Jimmy Tang

Jag har Ben&Jerry's hemma! :D

2009-02-04 @ 17:02:38
URL: http://tang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0