De senaste dagarna

Det är lika bra att jag sätter mig här nu och skriver om hur min torsdag var eftersom jag lovat det..
Ja, upp tidigt och ville absolut inte ur sängen, men var bara att tänka på att lovet började närma sig.
Sen skola som började med en engelska lektion som var hur jobbig och tråkig som helst. Vi skulle skaffa en wiki vad det nu i hela friden är. Har fortfarande ingen klar bild av det. Desutom strulade allt hela tiden och ingen visste hur vi skulle göra inte ens läraren, och inte blev det lättare eftersom allt var på engelska och massa konstiga ord.
När den lektionen var slut gick jag och pratade med Henke-Benke som påstod att han hade sagt till alla att våra inlämningar på upphovsrättet var rätta, vilket han självklart inte har gjort. Så den quizen blev framflyttad till efter lovet, och så undrade jag vad vi skulle göra på lektionen och det var bara tt gå igenom något snabbt så jag talade om för han att jag inte kom för jag mådde verkligen inte bra denna dag =/
Efter den tråkiga lektionen så blev det en ännu värre lektion, nämligen mediekommunikation, usch vad jag hatar det! Givetvis fick vi yttligare en uppgift på denna lektionen som alla andra =/ Lektionen gick hyfsat fort i alla fall.
Jag tog sedan en buss in till stan och hoppade av vid tullhamnen för att gå vidare mot kalmarsalen och hämta ut en massa biljetter ^^ När jag sedan var påväg mot centralen missade jag precis en buss, så jag fick ta och gå i det kalla vädret. Gick in på baronen eftersomd et fortfarande var lite tid över. Köpte en grej på Oj Toy som någon kommer att få imorgon.
När jag sedan åkte rulltrappan ner vid Claes Ohlson så fick jag mig en vacker syn ^^ och den var framför mig nästan hela vägen bort till intersport, där vände den så jag även fick se framsidan ^^
Blev sedan ett tidigt tåg hem och bara slappa hade inga särskilda läxor att göra. Skönt det!
Runt halv sex åkte vi till Oskarshamn och Oskarsgymnasiet eftersom estettreorna skulle ha en teater. Den var mycket mycket bra! Alla var verkligen otroligt duktiga!! (Det kanske kommer någon/några bild/er därifrån senare om jag orkar lägga över dom till datorn)




Denna fredagen får jag väl ta och skriva lite om också ^^

Började med en lång och jobbig graf. Och just ordet jobbig kan man tyda på två sätt ;) Det ena är att den var allmänt jobbig och på det andra sättet är just att jag jobbade på hela lektionen ^^ Fick faktsikt otroligt mycket gjort, men det var ganska jobbigt eftersom det var pilligt och få allt att stämma och så som jag ville ha det =P
Jimmy och Kajsa fick hjälpa mig med en sak i photoshop så nu kan jag få det så som jag har tänkt mig hela tiden! =) Eller i alla fall på ett ungefär!
Sen stod det mediekommunikation på schemat, men vet ni vad?! Det är ganska otroligt men sant. Den var inställd!!! WOHO!! Det sa hon igår på lektionen men inte varför. Så vi flyttade fram vår svenska lektion så vi fick sluta tidigare och det skulle vara vid klockan 14.00 men givetvis så skulle vi ha information om projektarbetet inför trean så 14.06 är klockan när vi slutar och vi missade precis bussen intill stan så Kajsa och jag började bege oss iväg på kalmars gator mot centralen och vi gick så fort att vi var framme i god tid! Sjukt att det gick så fort. Men till vår fasa såg vi att det var skrammel så Kajsa bestämde sig för att ta sin Oskarshamnsbuss så fick gå på tåget själv och det var ganska så proppat med folk! Fick tillslut en plats i alla fall. Och någon minut innan vi skulle åka dimper Hanna in på tåget också och får en plats på andra sidan gången så vi kunde prata lite. I Blomstermåla blev det två platser lediga bredvid varanda så vi flyttade oss dit och fortsatte prata skit. Jag försökte förklara en massa om nedladdnigns saker för Hanna, men givetvis fattar ungefär ingenting! Är inte ett dugg förvånad.
Och nu sitter jag här och kladdar ner detta när jag egentligen en vanlig fredag skulle sitta på tåget som går hem om en minut. Fy så skönt att ha varit hemma så pass länge ;)

Ha det finfint, kommer blogga igen lite senare ;)
Vilken nörd jag är på detta nu för tiden ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0