Myslördagen

Jag har ju trots allt lovat att jag skulle skreva lite om hur min helg va så det är väl bäst nu att göra det också. =/
På lördagen så blev det en hel del plugg på förmiddagen och när det sedan drog sig mot kvällen så for vi några vänner till Erika som hade opererat sitt knä på torsdag.
När vi kom dit fick hon presenter för att hon även fyllt år under veckan. Så det började med att hon öppnade dom, de flesta var i stil med att hon skulle ta det lugnt med sitt knä nu och fika mycket och göra andra lugna saker ;)
Sedan stod maten klar så det blev att hugga in på den och hjälpa stackars Erika som vi tvingade att sitta stilla =D
När vi alla var otroligt mätta och glada gick vi mot soffan och tv:n där det enda som gick att titta på var Pippi Långstrump på de sju haven. Vi såg dock varken början eller slutet på den eftersom vi sedan slog över till den hemska Melodifestivalen! Jag vet inte om jag egentligen ska uttrycka alla mina åsikter om den.. Men äsch what ever! Ni som älskar den får skylla er själva att ni läser vidare nu. För detta är en varning att mina åsikter är mest nerklankade (eller vad det heter ^^).
Petra kan gå och dra något gammalt över sig och aldrig visa sig igen, särskilt inte med en massa onödiga klädbyten!
Alla bidragen i denna delfinalen sög!
Varför ta med en liten pojkspoling som bara fjortistjejer röstar på för att han är "snygg" !?
Och framför allt! Varför i hela friden ens fundera på att Carolina af Ugglas ska vara med igen?!
Alla svenskar borde nu ta sig en rejäl funderare! Varför tror ni att den nya internationella juryn röstar henne vidare till en delfinal till finalen? Ja, kanske tror ni för att dom tyckte låten var bra och hon också. Men snälla TÄNK OM då! Det är ganska uppenbart att dom röstar vidare henne för att den sög! En internationell jury vill ju knapats rösta vidare någon bra låt så att Sverige skulle kunna antingen vinna eller komma bra till.
Ska jag var helt ärlig så den bästa låten under hela kvällen var den som var i pausunderhållningen, Pihlmans låt "Fläskkarré", och jag är nu helt allvarlig!
Nu när jag sitter och skriver detta så funderar jag på vilka artister/band som var med och vad låtarna hette och gick. Men det är faktiskt så att inte en enda kommer jag ihåg, jo, jag minns de flesta deltagarna men absolut inte hur låtarna gick! Och är det så att man inte minns hur en låt går så är den ju knappast bra och kan slå i ESC!
Den enda låten jag har en hum om hur den gick är TYVÄRR af Ugglas låt "Snälla Snälla" håll käften!
Jag har en hel del åsikter om detta men orkar inte ta och skriva upp fler.
Jag hoppas på att nästa startfält, på lördag, kommer se bättre ut än förra veckan, annars får vi allvarligt talas skämmas för vår musik från Sverige.
Man kan ju också hoppas på att Lasse Lindh kommer med en bra låt!  humm....
Och på tal om Lasse Lindh så på tåget hem en dag hittade vi som ett litet armband med pärlor som Kajsa och jag funderade på att skicka till Lasse och be han ha det med sig på något synligt sätt på "Mello" som han kallar det ^^ Gulligt =P  Den idén sprack dock ganska fort eftersom vi inte visste var han befann sig, på hemmaplan eller redan uppe i Skellefteå. Ananrs hade vi ett mycket bra meddelande att skriva till honom.
Ja, nu har jag skrivit mycket mer än vad jag trodde att det skulle bli. Så hinner inte skriva det som jag hade tänkt nämna också..

Nu ska jag ge min lille kanin mat sen ska vi fara mot Oskarshamn och se på ES-eleverna i 3:ans pjäs/teater som heter Trollkaren från Oss! Hoppas den är bra, men det är den nog ;) En hel del som jag känner eller vet vem dom är som är med i den..
Hoppas ni får en bra kväll.
Jag får ta och skriva om min dag ikväll när vi kommer hem igen.

Bye bye, på återseende hoppas jag =)

Kommentarer
Postat av: erika

åå ad gullig du är :D det var mys. pippi :D usch för caroline af ugglas.

2009-02-12 @ 17:16:53
URL: http://vagavaradigsjalv.blogg.s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0