Hata allt idag.. Det mesta i alla fall^^

Idag när klockan ringde var jag mycket opepp på att gå upp och till skolan. Inte ens i duschen vaknade jag till ordentligt.
På tåget blev det ingen sömn idag, bara massa prat och egentligen var jag inte trött heller så jag kunde sova. Visst jag kunde nog ha gjort det, men på något sett var jag samtidigt så övertrött eller något liknande.
Hur som helst skoldagen började med svenska, en mycket slapp sådan, gjorde inte alls så mycket vi borde ha gjort eftersom det ska redovisas på fredag, vilket inte kommer gå för vår del.
Sedan koom den hemska tiden som gjorde att jag inte ville gå till skolan. Från klockan 09.40 då svenskan slutade var vi lediga till klockan 14.05 då trafikkunskapen börjar. Denn långa håltimme uppkom utav att vi inte hade någon fotolektion. Henrik skulle för det första komma sent till Kalmar från Stockholm för han skulle besöka de treor som är på praktik i Stockholm. För det andra skulle han bara gå igenom studion vilket jag redan varit med på så vi fick ledigt. Japp, fyra och en halv timma ungefär var vi lediga. Vi försökte dock få tag på läraren i trafikkunskapen och få de rätta svaren på de sista pappret, vi hittade han ingenstans. Sen när vi började tröttna så ringde jag till han och han sa då att han hade lektion hela dagen fram till 14.00, vilket betydde att vi var tvungna att stanna kvar och inte kunna åka hem tidigt =( Efter samtalet jag hade med honom ångrar jag att jag ringde och inte bara åkte hem och frånvaroanmälde mig och sedan bad han skicka de rätta svaren på mail för att jag inte mådde bra idag eller något liknande.
Men men, Ronette och jag tog en buss in till stan och mötte upp Erika där. Vi gick runt i en massa affärer för att fördröja tiden vi hade. Det enda som var positiva med denna dag var att jag hittade ett par vita tygskor på H&M billigt! =) Glad är jag över det.
Sedan var Erika tvungen att gå till sin lektion och Ronette och jag vandrade vidare på stan och till sist hamnar vi på ett fik där jag beställer mig en semla och varm o'boy, mycket gott, men lite dyrt, men helt klart värt det! Ronette köpte sig ett winerbröd och en cappucino. Där satt vi och fördröjde ännu mera tid. Och glömde nästan skriva det att när vi precis bestämt oss och ska beställa hör vi massa konstigt skrik utavför och vänder oss om för att ta reda på vad det är. Där går ett helt gäng människor, de flesta utklädda till gamlingar, och skriker något vi inte kan tyda. Vi ser sedan en banderoll det går med där det står aldrig mera krig och vi tar för givet att de är demostranter men fattar itne riktigt varför de är utklädda. Men men, inget snack om saken, vi beställer och sedan när vi satt oss vänder "tåget" och vi får sedan reda på av en annan kund på fiket att de kom från en teatergrupp och de gjorde så kallad reklam för sig själva. Ronette och jag konstaterar att det är ett nytt sätt att marknadföra sig, att liksom likna ett demontrationståg det är ju lite ovanligt, i alla fall i våra ögon.
Runt ett åker vi tillbaka till skolan för att fördröja den sista timmen där. Segt och mycket drygt =/
Vi går förbi vårt fack och där ligger ett papper, vilket är mycket ovanligt. Det visar sig vara min ansökan om utökat program. Det var ikryssat att det blev beviljat, fast i mån av plats. Fast den kursen finns ju med på min studieplan på dexter så hoppas jag får den! Gick sedan direkt till expeditionen och sa att jag skulle ha Foto C kursen och som vanligt har hon en massa att klaga på. Tydligen är det egentligen för mång att vara 17 stycken i fotogruppen =/ Men jag tjuvläste ju lite på pappret och det var 20 stycket i rörlig bild gruppen, så liksom varför inte 17 i foto? Ska i alla fall ta reda på vilken lärare det kommer bli som har den och hoppas på Henrik, då kan jag nog lättare lyckas "övertala" honom att jag får ha den ;) 
Trafikkunskapen börjar i alla fall till slut, vi får de rätta svaren på parkeringsreglerna och Ronette klarar av A-delen på Astra! Grattis ;)
Blev det sena tåget hem. Direkt när jag kom hem så åt jag, ör semla blev ju min lunch idag =P Sen blev det lite tv, bland annat "Halv åtta hos mig", mycket bra program må jag säga! Nu sitter jag här och författar ner detta långa inlägg =)
Kollade även min dexter när jag kom hem och där ligger foto c-kursen registrerad, så hoppas kan man ju alltid göra annars så tror jag att jag dör lite om jag måste välja om en massa poäng, hoppas även jag får Webbdesignen!
Imorgon kanske vi ska fixa en "protestlista" om att vi vill ha Multimedia B och samla ihop massa namn som vill läsa den! Kanske den trots allt blir av och då får jag mina val som jag ville ha det från första början! Som sagt, hoppas kan man ju alltid!



Ännu en bild på snödropparna ;) Bara mest för att förgylla denna dag med något bra!


Hoppas att detta var intressant och lite roligt kanske till och med och att ni som läser fortsätter läsa och tipsa andra om min blogg ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0