UPPRÖRD!!

Idag fick vi ett mycket sorgligt besked. MP07C ska gå i graven ='(
Skolan har ont om pengar, som att vi inte hört det innan, och nu behöver de spara in så gott det går. MEN! Dom gör det på helt fel sätt tycker vi alla.
Idag under vår första lektion som är engelska knackade det på dörren och där utanför sån vi Ingela.
Hum, tänkte jag, vad vill hon, kanske handlar det om projektarbetet som vi ska göra i trean. Men in kliver vår programrektor Helen, Ingela och Leif som är programansvariga.
När rektorn börjar prata blir vi plötsligt alla allvarliga och tittar på varandra. Jag tror att alla i klassrummet (6/15st), i alla fall jag, börjar ana att hon pratar om en sammanslagning av MP07 klasserna. Tre klasser ska bli två tills vi börjar 3an! HEMSKT! En jobbig tystnad la sig över klassrummet, jag trodde jag drömde. Efter ett tag när jag "vaknade till" började vi diskutera det lite hej vilt, fram och tillbaka. Stämningen blev otroligt DÅLIG!
Efter lektionen gjorde vi en protestlista mot denna sammanslagningen, så fort en fick nys på att den fanns bildades en kö bakom listan och vi har redan nu fått in många namn.

Går du på Lars Kagg? Skriv på vår protestlista om att vår klass inte ska få dödas!
Vi har ju bara ett år kvar!


Kommentarer
Postat av: erika

jag skriver på protestlistan :D fast jag inte går på kagg

2009-05-07 @ 14:19:16
Postat av: erika

Ja.. du kan skriva på mitt namn då :D

2009-05-07 @ 16:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0