Kommer det fortsätta att upprepa sig?!

Att sova tillräckligt mycket/länge har både sina fördelar och nackdelar..

Fördelar:

* Man vaknar när man är tillräckligt utvilad! Ingen jobbig klocka som väcker en.
* Man känner sig (oftast) tillräckligt utvilad när man vaknar och går upp.
* Skönt att inte ha någon tid att "passa" utan bara sova klart.

Nackdelar:
* Man drömmer! =O Och ja, för mig är det en nackdel, oftast den allra största nackdelen också!
För mina drömmar är väldigt sällan eller ja, vågar nog säga aldrig bra. Antingen är det mardrömmar. Eller så är det drömmar som ger mig ångest eller att jag börjar tänka tillbaka på något bra som är förbi.
Visst drömmarna kan vara härliga när man väl drömmer dom, men när man vaknar i dom (vilket man gör när man är tillräckligt utvilad eftersom det är den perioden man drömmer i) så minns man ju allt! Och då kan det förstöra hela mina (oftast) lediga dagar! Vilket är grymt sorligt =P För mina drömmar handlar aldrig om något roligt, inte när jag minns dom i vaket tillstånd.
Som till exempel nu de senaste, tror jag är uppe i 4 nätter! Så har jag drömt om ett gäng väldigt trevliga personer och vi har gjort diverse saker tillsammans, jättebra och roligt i drömmen! Men så vaknar jag ju och minns precis allt och blir så sur och deppig över att det inte var verklighet istället och att inse också att det aldrig kommer ske i verkligheten heller gör inte saken bättre precis!


Så jag är nu faktiskt lite skraj för att gå och lägga mig och sluta ögonen för att sova, när jag vet att jag kanske kommer vakna upp i ännu en dröm som handlat om mig och de där fina människorna. Som aldrig kommer bli verklighet!
Samtidigt har jag nu när det upprepat sig med dessa personer börjat fundera på om det är ett tecken till mig. Att jag ska ta och fatta ett beslut jag just nu velar väldigt mycket över.
Men hur ska jag vara säker?!


Men ja, nu ska jag ta mig till sängen för att slå på någon film och sedan därefter sova.
Vi får först veta imorgon bitti hur denna nattens drömmar kommer att se ut. Spännande fast ändå inte!

Och jag vet, det blev bara en nackdel! Men det var just den jag ville lägga störst fokus på och sen är det nog faktiskt så att det är den enda nackdelen jag kommer på just för tillfället.


God natt allihopa och hoppas verkligen ni inte har samma problem som jag har  ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0