Lycka i all jobbighet..

Jobbighet, jag vet det finns inget sånt ord, men hallå! kom på något bättre själv då.. ;)
Min hjärna går inte precis på högvarv. 


Allt började i måndags, jag vaknar och känner mig inte helt frisk. Skulle tagit bussen till Oskarshamn för att träffa min sjukgymnast och träna, men det fick bli bilen hela vägen istället då jag inte kände för att sätta mig på en buss så som jag mådde då. 
Själva träningen med sjukgymnasten gick bra, försvårade en hel del av mina övningar och pratade om mina knän helt enkelt. Sedan skulle jag ju fortsätta med mitt program själv, men kände bara hur allt tog emot och jag hade verkligen ingen ork till något. Så jag struntade i det och gick för att byta skor och körde hem igen. Väl hemma gick jag raka vägen upp för att hämta min kudde och mitt täcke, ner till soffan och där blev det tv-tittande tills jag slocknade i 2 timmar och mamma kom hem. Hade knappt ätit något på hela dagen, så mamma fick värma upp dagens mat och jag mest tvingade i mig det för att jag var tvungen.
Jag blev bara sämre och sämre under kvällen och slutade med att jag hade 38,5 graders feber och en sån sjuk huvudvärk att jag trodde huvudet skulle sprängas.
Gick och la mig och somnade ganska gott! Skönt tänker man ju nu!
Men icke sa Nicke, vaknade upp och kände mig ganska utvilad men försökte somna om och sova lite till. Det gick givetvis inte, kollade klockan som visade 02.50. Det är inte sant tänkte jag!
Sen låg jag där och vred och vände och höll på till klockan 07.00 ungefär, då jag gav upp och gick med stapplande steg och fasta grepp i alla jag hittade på vägen mot toaletten. Sedan gick jag ner till mamma, som turligt nog var ledig denna dag, och beklagade och hade mig.

I tisdags skulle jag och några vänner ha gått på bio, men eftersom jag var så sjuk så blev det inget.

Ja, sen har jag inte mått som bäst sedan dess helt enkelt. Igår, torsdag, var jag nog i alla fall helt fri från febern vilket var skönt!

Och så till det roliga i allt detta nu då. I onsdags kollade jag upp schemat över bio för nästa vecka och vet ni vad!! Filmen visas i en hel vecka till! Så igår bokade jag nya biljetter för tisdag, nu hoppas vi inte att någon blir sjuk till denna gång ;)



Nu håller jag på att laga mat till pappa och mig, men det ser ut som att det skulle räcka till säkert en-två stycken till! ^^
Får väl hoppas att han är riktigt hungrig ;)


Idag mår jag även bättre än vad jag gjort hela denna veckan, endast lite snorig och ont i halsen nu, men det får vara helt okej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0