Första december, kort och gott..

Hej!!

Det var alldeles för länge sen jag gjorde ett avstamp här och det beror på väldigt många olika saker. Både roliga och inte allt för roliga saker.

Men så där ute i sista minuten av första december så hade jag tänkt mig att försöka ge mig på att börja bli aktiv här igen. Och någon som tydligen är väldigt populärt är att ha en julkalender på sin blogg, så varför inte prova på det.
Jag ska alltså försöka få upp ett inlägg om dagen här i 24 dagar, fram till jul helt enkelt! Har ni något idé, tips eller något speciellt ni vill att jag berättar eller skriver om så kommentera det mer än gärna!

Min första december har i år varit riktigt bra! Rätt så produktiv dag även om det innebar en rätt lång sovmorgon och väldigt mycket slapp mitt på dagen, kanske lite för mycket, hade nog hunnit med lite mer jag velat om jag inte slappat till framför tvn.

Imorgon stundar första advent och det tycker jag ska bli supermysigt! Börjar dagen med adventsgudstjänst i kyrkan och sen blir det allt en fika med troligtvis lussebulle och pepparkaka. Även om lussebullen egentligen tillhör lucia den 13 december, men man får lov att tjuvstarta lite med det, det är ju trots allt december!
Att snön fallit redan innan första december gör mig faktiskt inte allt för mycket i år! Och det hade nog inte många väntat sig att det skulle komma från mig. Men att den var en eller två dagar tidig är helt okej, eftersom det bara är lite fin fjäderlätt snö som fallit än så länge. När solen dessutom lyste så starkt idag samtidigt som några flingor letade sig ner till marken gjorde att allt bara var väldigt fint!

Kram och god natt från mig!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Sv: Tusen tack :)

2012-12-02 @ 12:15:46
URL: http://svartvitinuti.blogg.se
Postat av: Erika

jaaaa :) du uppdaterar :) härligt.
jag följer din julkalender. så vad som bli bra :)

2012-12-02 @ 19:57:58
URL: http://vagavaradigsjalv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0