# 1/53

Första veckan började ju redan 2014 så räknar med de dagarna här.
29 och 30 december var hysfat lugna dagar, skulle gissa att jag satt med lite plugg men annars njöt jag nog mest av min så kallade ledighet! Den 30 var dock brorsan med flickvän hemma och vi åt god mat tillsammans!
Bland annat hade jag fixat efterrätten som såg ut så här:

31 december skulle givetvis det ske lite firande att snart 2015 skulle ta fart! Traditionsenligt åka jag med föräldrarna till Oskarshamn för se fyrverkerierna där. Tur var väl det eftersom jag sedan skulle spendera kvällen i lite ödemark.
Vi samlades ett härligt gäng med folk ute i ett hus i skogen, både gamla och lite nya bekantskaper, knytkalas med härlig mat blev det! Värden ordnade med några tävlingar och hur det slutade tänker jag inte nämna. Tävlade tillsammans med Mathilda och vi hade många bra tankar och gissningar, dock skrev vi inte alltid ner allt vilket var dåligt av oss, men vi var glada ändå! Vid tolvslaget begav vi oss ut och fyrade av några raketer, i övrigt var det inte mycket mer fyrverkerier än så. Vi kramades och önskade varandra Gott Nytt År! Vi hade även en härlig andakt tillsammans och delade med oss av tacksamheter och annat.

Så har vi nått fram till den 1 januari 2015! Okej, det skedde ju redan på natten, men i övrigt tog jag sovmorgon tills jag vaknade av mig själv, vilket jag inte gjort under hela julhelgen. Tog mig runt i myskläder till kvällen kom och bytte då om till mer anständiga kläder och begav mig till nyårsbön. Härligt sätt att spendera första kvällen på året på, sång, musik och bön helt enkelt.

2 och 3 var det återigen lite plugg blandat med slapp.

Den 4 åkte jag med mina föräldrar till farmor för att hälsa på. På kvällen samlades vi många hemvändare för en trevlig fika tillsammans innan alla begav sig tillbaka till plugg och annat.

Den första veckan på året var helt klart godkänd och jag ler när jag tänker tillbaka!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0