# 2/53

Andra veckan började jag med en massa packande fram och tillbaka, i och ur väskan. Det var snart dags att åter igen bege sig hem till Göteborg.

Tisdagen fortsatte packandet och tillsist stängde jag igen alla väskor.
På eftermiddagen åkte mamma och jag till Fagerhult för musikafton i kyrkan där, vänner hemifrån som deltog och alla var som vanligt riktigt duktiga! Snabbt hem efter, slänga i sig lite att äta och sedan begav jag mig i bilen för att hämta upp "liftare" som också skulle tillbaka till sitt i Göteborg. Riktigt härligt att vara fyra personer i bilen och slippa köra ensam varje gång! När vi väl lyckats stänga alla dörrar på bilen så for vi. Alla avlämnade hos sig och jag tog mig hem och in med alla väskor i lägenheten. Dessutom fann jag någon märklig ork till att packa upp allt redan då sent på kvällen!

Den 7:de blev det besök hos tandläkaren och sedan en slapp dag.

Torsdag ställde jag klockan för att bege mig till universitet en timma ungefär, dock vaknade jag med huvudvärk så valde att ställa om larmet och sova lite till eftersom jag sedan skulle iväg och jobba. Var piggare och klarare i huvudet andra gången klockan ringde tack och lov. Iväg till min VFU-plats där jag alltså vikarierar ibland och en eftermiddag med alla härliga ungar!

Fredagen tog jag mig till universitetet och en föreläsning som var den enda givande under hela kursen! Därefter hem och käka lunch och åter igen packa bilen. Återigen arbete en eftermiddag i klassen, de ger en energi när man trodde att man inte hade någon kvar! Snön föll ju även denna dag och la sig på marken. Så det var mest snögubbebyggande och snöbollskrig som gällde och med det även en del tårar för att den gjorde si och den gjorde så.. Inget allvarligt i alla fall och de flesta gjorde likadant själva efter någon minuts klagande. Härligt att de inte märker själva! När jag slutade for jag återigen mot de Småländska skogarna för att spendera helgen där. Stannade i Jönköping och köpte en bok med barnvisor för gitarr, investering för min framtid?!

Lördagen var en slapp dag utan att mycket hände.

Söndagen den 11 skedde det däremot lite mer!
Vi for till Kalmar för att vara med på mitt kusinbarns dop. Det var riktigt fint och en trevlig fest efteråt.


För att sammanfatta andra veckan på året så ser jag nu att barn stod i centrum och det var även de som stod för den mesta glädjen! Både de på mitt jobb och självklart mitt kusinbarn och hans storasyster!


Dessutom skrattade jag gott åt detta nedan som jag var tvungen att fota och föreviga. Väldigt ironiskt, hur är det tänkt att jag ska kunna få bort stripsen liksom?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0